Welkom bij SmarterPhone! Als je bij ons bestelt, betekent dat je akkoord gaat met de voorwaarden hieronder. We hebben geprobeerd het zo simpel en helder mogelijk te houden, maar als je vragen hebt, laat het ons dan gerust weten.

1 – Definities

  • ‘’SmarterPhone’’: Dat zijn wij! SmarterPhone is een handelsnaam van T&R International Trading B.V., ingeschreven in het handelsregister onder nummer 87211033.
  • ‘’Jij’’: Dat ben jij, onze klant, die een bestelling plaatst op onze website.
  • ‘’Voorwaarden’’: Dat zijn deze algemene voorwaarden.
  • ‘’SmarterPhone garantie’’: Dit is onze commerciële garantie voor de telefoons die we verkopen.
  • ‘’Dag’’: Werkdag. Maandag tot en met vrijdag, exclusief feestdagen.
  • ‘’FMI’’: De Find My iPhone-functie, ofwel zoek mijn iPhone, op alle Apple iPhones.
  • ‘’IMEI’’: De International Mobile Equipment Identity een uniek nummer voor elke mobiele telefoon.


2 – Klant

Als je een bestelling bij ons plaatst, ga je akkoord met deze voorwaarden. We vragen je om al je gegevens correct in te vullen, zoals je naam, adres, telefoonnummer en e-mailadres. Het is belangrijk dat deze gegevens kloppen, want anders kunnen er extra kosten ontstaan waar jij verantwoordelijk voor bent. Je bevestigt ook dat je oud genoeg bent om een bestelling bij ons te plaatsen.

Jouw gegevens slaan we op in ons klantenbestand, zodat we je nog beter van dienst kunnen zijn. Voor meer informatie over hoe we met je gegevens omgaan, kun je onze privacy policy checken.

3 – Producten

Bij SmarterPhone verkopen we refurbished telefoons. Dit betekent dat alle toestellen eerder gebruikt zijn, maar door onze Apple gecertificeerde experts grondig zijn nagekeken en opgeknapt voordat ze weer de deur uit gaan. Je kiest zelf het model, de kleur, de geheugencapaciteit en de conditiecategorie van je telefoon. Houd er wel rekening mee dat de oorspronkelijke spat-, stof- en waterbestendigheid (zoals IP67 of IP68 certificering) mogelijk niet meer gegarandeerd is.

We doen ons best om je zo goed mogelijk te informeren over de staat en kenmerken van onze producten inclusief de kleuren. Maar vergeet niet, kleuren kunnen op je scherm soms net even anders overkomen.

4 – Prijzen

Onze prijzen zijn inclusief btw (als die van toepassing is). Verzendkosten en thuiskopieheffing komen er nog bij. De verzendkosten zie je duidelijk staan voordat je je bestelling afrondt. Deze hangen af van de gekozen verzendmethode.

In het geval dat er een duidelijke fout is gemaakt in de prijs van een product, bijvoorbeeld als de prijs zó afwijkt dat iedereen begrijpt dat dit niet kan kloppen, behoudt SmarterPhone zich het recht voor om de bestelling te annuleren.

5 – Betalen

SmarterPhone accepteert de volgende betaalmethoden:

  • American Express
  • MasterCard
  • Visa
  • Apple Pay
  • Achteraf betalen met Klarna
  • PayPal
  • iDeal
  • Bancontact

De algemene voorwaarden van de betalingsdienst die je kiest, zijn van toepassing op jouw aankoop. SmarterPhone heeft het recht om een bestelling te weigeren of te annuleren, vooral als er problemen zijn met de betaling.

6 – Levering

Op onze website vind je een up-to-date overzicht van de beschikbare verzendmethodes. Het is jouw verantwoordelijkheid om bij het bestellen de juiste gegevens in te vullen, zoals je adres en telefoonnummer.

Meestal verwerken we je bestelling binnen een werkdag nadat je de automatische orderbevestiging hebt ontvangen. Let op, weekenden en feestdagen tellen niet mee als werkdagen.

Levertijden zijn schattingen en kunnen variëren afhankelijk van de bezorgdienst. We doen er bij SmarterPhone alles aan om je bestelling zo snel mogelijk te verwerken, maar we zijn niet verantwoordelijk voor vertragingen die buiten onze macht liggen, zoals onjuiste informatie die jij hebt opgegeven, stakingen, slecht weer, epidemieën, quarantaines, of tekorten aan brandstof, energie of arbeid.

Als je een verkeerd of beschadigd product ontvangt, laat ons dit dan binnen 72 uur na ontvangst weten. We behouden ons het recht voor om extra kosten in rekening te brengen bij het retourneren van verkeerde of beschadigde producten.

7 – Retourneren

Je hebt het recht om binnen 14 dagen je bestelling te retourneren. SmarterPhone betaalt het volledige bedrag terug, mits de producten in dezelfde staat zijn als toen je ze kreeg. Als de producten beschadigd zijn, kunnen we ze naar je terugsturen of een betaalde reparatieservice aanbieden.

We doen ons best om binnen 5 dagen na ontvangst van je retourzending de terugbetaling te regelen via dezelfde betaalmethode als waarmee je hebt betaald. Soms kan dit wat langer duren, bijvoorbeeld tijdens de feestdagen.

Als je de producten vanuit een land buiten de EU retourneert, zijn de verzendkosten en eventuele douanekosten voor jouw rekening.

Zorg ervoor dat je de producten goed verpakt voordat je ze terugstuurt. Jij bent verantwoordelijk voor de producten totdat ze bij ons zijn afgeleverd.

Om je retour te regelen, neem je contact op met onze klantenservice. Vergeet niet om Zoek mijn iPhone (FMI) uit te schakelen voordat je de telefoon terugstuurt. Als FMI aanstaat, kunnen we de terugbetaling uitstellen of extra kosten in rekening brengen. Als FMI niet binnen een maand na ons verzoek is uitgeschakeld, sturen we de telefoon naar je terug en vervalt de terugbetaling.

8 – Aansprakelijkheid voor gebreken

Als er iets mis is met je product, heb je recht op garantie volgens de wet. Heb je een probleem met je telefoon dat niet door verkeerd gebruik is veroorzaakt? Laat het ons dan zo snel mogelijk weten. Je kunt ons bereiken via e-mail, telefoon of de chat op onze website. Zodra je van ons hoort hoe je verder moet handelen, stuur je het defecte product naar ons op volgens de instructies die je van ons krijgt.

Als je een product hebt ontvangen dat niet aan de specificaties voldoet, laat het ons dan binnen drie dagen weten. SmarterPhone heeft het recht om de gemelde gebreken te controleren, en we vragen je om 3-5 werkdagen geduld te hebben voordat we een eventuele terugbetaling kunnen uitvoeren.

9 – SmarterPhone Warranty™

We bieden een SmarterPhone Warranty™ van 24 maanden op al onze telefoons. Als er binnen deze periode iets misgaat met je telefoon, dat onder onze garantie valt, zullen wij dit voor je repareren. Hier zijn een paar dingen waar je rekening mee moet houden:

  • De garantieperiode voor de batterij is 12 maanden.
  • Normale slijtage van de telefoon of batterij valt niet onder de garantie.
  • Een gebroken of gebarsten scherm wordt niet gedekt door de SmarterPhone Warranty™.
  • Softwaregebreken worden niet gedekt door de SmarterPhone Warranty™.
  • Het verwijderen van een virus of andere z.g. malware wordt niet gedekt door de SmarterPhone Warranty™.
  • Schade aan de telefoon veroorzaakt door het niet opvolgen van voorschriften en/of met betrekking tot oneigenlijk of onverantwoord gebruik van de telefoon valt niet onder de SmarterPhone Warranty™.
  • Als je de telefoon fysiek opent, vervalt de SmarterPhone Warranty™.
  • Schade door verkeerd gebruik, zoals een gebarsten scherm of waterschade, is niet gedekt.
  • Als je zelf probeert de telefoon te repareren of deze door een ander laat repareren zonder onze toestemming, vervalt de garantie.
  • De SmarterPhone Warranty™ vervalt als het serienummer of IMEI van de telefoon is verwijderd of op andere wijze onleesbaar is gemaakt.
  • Andere indirecte of pure financiële schade die is veroorzaakt door het kapot gaan van het product, zoals verloren of beschadigde bestanden, wordt niet gedekt door de SmarterPhone Warranty™.
  • De SmarterPhone Warranty™ komt te vervallen als het glas, de homeknop, de camera of andere onderdelen van de telefoon kapot zijn gegaan door oneigenlijk gebruik, zoals het laten vallen of tegen dingen aanstoten van de telefoon.
  • De SmarterPhone Warranty™ komt te vervallen wanneer een bij SmarterPhone gekocht product is gerepareerd door de gebruiker of derden zonder schriftelijke toestemming van SmarterPhone.
  • De SmarterPhone Warranty™ komt te vervallen als de telefoon is verbogen, waterschade heeft of als er onderdelen kapot zijn gegaan door oneigenlijk gebruik, zoals het laten vallen of tegen dingen aanstoten van de telefoon.

Als we je telefoon niet kunnen repareren, vervangen we deze door een ander exemplaar van hetzelfde model en in vergelijkbare conditie. Als je de telefoon verkoopt binnen de garantieperiode, moet je ons dat laten weten zodat de nieuwe eigenaar de garantie kan overnemen.

We rekenen €25 verzendkosten in gevallen waarin je wist of had moeten weten dat de garantie niet meer geldig was, bijvoorbeeld als Zoek mijn iPhone (FMI) nog aanstond. Daarnaast behoudt SmarterPhone zich het recht voor om naar foto’s van de telefoon te vragen voordat je deze verzendt voor reparatie onder garantie.

Deze garantievoorwaarden zijn ook van toepassing op de garantieverlenging van 3 jaar. De garantieverlenging van 3 jaar gaat in op de aankoopdatum.

Reparatieprocedure

Maak altijd een back-up van je bestanden voordat je je telefoon naar ons opstuurt voor reparatie. Zorg ervoor dat je de telefoon goed verpakt voordat je deze naar ons verzendt. Jij bent verantwoordelijk voor de telefoon totdat deze bij ons is afgeleverd.

Als je de telefoon vanuit een land buiten de EU naar ons opstuurt, zijn de verzendkosten en eventuele douanekosten voor jouw rekening. Vergeet niet om FMI uit te schakelen, anders kunnen we je telefoon niet repareren.

Onze reparatieservice doet er gemiddeld 7 werkdagen over om je telefoon te repareren vanaf het moment dat deze bij ons is binnengekomen. Soms kan dit wat langer duren, bijvoorbeeld tijdens vakanties. Als we je telefoon niet kunnen repareren, kunnen we een prijsverlaging of terugbetaling aanbieden.

 10 – Beperking van aansprakelijkheid

Niets in deze voorwaarden beperkt onze aansprakelijkheid voor zaken waarvoor het wettelijk niet is toegestaan om deze te beperken.

Onze producten worden verkocht zoals ze zijn, en de kenmerken worden beschreven op de productpagina. Als je een telefoon bij ons koopt, accepteer je deze kenmerken. SmarterPhone is niet aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gemiste winst of verlies van gegevens.

SmarterPhone is niet aansprakelijk als we bepaalde functies of diensten niet kunnen leveren vanwege gebeurtenissen buiten onze controle, zoals brand, overstroming, oorlog, nucleaire ongevallen, terroristische activiteiten, oproer of andere onvoorziene omstandigheden.

De productaansprakelijkheid voor defecten is beperkt tot de mogelijke terugbetaling van de aankoopprijs verminderd met genoten voordelen.

SmarterPhone verstrekt geen originele aankoopbewijzen van de oorspronkelijk eigenaar van de telefoon en is hiertoe niet aansprakelijk.

Als je een gebruikersaccount moet aanmaken voor je telefoon, ben je zelf verantwoordelijk voor de veiligheid van je accountgegevens. SmarterPhone is niet aansprakelijk voor verlies of schade door verwaarlozing van deze verantwoordelijkheden. In gevallen waarin SmarterPhone vanwege een vergeten Apple ID of wachtwoord geen toegang heeft tot de telefoon om deze te repareren of tot terugbetaling over te gaan, zal SmarterPhone de telefoon aan je retourneren.

Als er onvoorziene voorraadproblemen zijn, behoudt SmarterPhone zich het recht voor om de verkoop te annuleren en je een volledige terugbetaling te geven.

11 – Wijzigingen in de algemene voorwaarden

We kunnen deze voorwaarden af en toe aanpassen zonder je hiervan vooraf op de hoogte te stellen. De versie die van toepassing is, is de versie die op onze website staat op het moment dat je je bestelling plaatst.

12 – Toepasselijk recht en geschillenbeslechting

Deze voorwaarden vallen onder de Nederlandse wetgeving. Heb je een klacht? Neem dan contact met ons op via klantenservice@smarterphone.nl. Als je niet tevreden bent met onze oplossing, kun je terecht bij je lokale bureau voor consumentenbescherming of een klacht indienen via het online geschillenbeslechtingsportaal van de Europese Unie.

Contactgegevens

T&R International Trading B.V.

E-mail: klantenservice@smarterphone.nl of info@smarterphone.nl